Rasy

Podane są tutaj różne rasy. Oczywiście to nie wszystkie, jeśli będziesz miał inną rasę proszę o kilka słów o niej, lub o link do informacji.
Za pomoc dziękuję Red Riding Hood.




Rasy grywalne:




Ghoule


Istoty ożywione za karę złego i rozpustnego życia.  Zwykle są pod postacią kobiet, jednakże zdarzają się również mężczyźni. Można rozpoznać je po rozkojarzonych, czerwonych oczach. Te istoty można spotkać głównie na pustyniach, ale też na cmentarzach i polach bitew. Przybierają formę dość atrakcyjnych ludzi, głównie z ciemnymi włosami - najłatwiejszy do zdobycia i najczęściej występujący barwnik włosów. Gdy już zaciągną swoją ofiarę przybierają inną formę, która jest ich karą - nie mogą na stałe zostać pod urodą maskującą.


ARACHNI - demon - god of old
Przykład ghoula bez maski człowieka




Wampiry 


To istoty pokazywane zwykle w najróżniejszych formach, by sprawnie przestraszyć ludzi. Jednak są bardzo podobne do ludzi - i z wyglądu i z charakteru. Żywią się ludzką krwią i nie mogą za długo przebywać na Słońcu - Pierwotne wampiry w ogóle nie mogą wyjść na słońce, te z mieszankami innej krwi mogą, jednak zależy ile mają nie-wampirzej krwi. Gdy dawno nie spożywały krwi ich oczy stają się ciemno czerwone, czasami mogą przybrać czarną lub złotą barwę i istnieje możliwość straty przytomności - Wampirza odmiana anemii.







Demony 


Powstali w piekle, lecz można zostać demonem po złym życiu na powierzchni lub w niebie. Dzielą się na kilka rodzajów; sukkuby, inkuby, diabły oraz takie, które mają pomagać lub prześladować daną osobę, są zmuszone do tego przez podpisany pakt (t.zw. Demony Paktowe). Jest jeszcze kilka innych rodzajów demonów. Sukkuby i Inkuby są dość urodziwymi i wyposażonymi w pociąg seksualny istotami, które odbierają energię życiową ze swojej ofiary.

Only one female satyr has ever lived. Rather than revering her as the mother of their race, the satyrs curse her for bringing them into the world. ("Golden dust" by ~Vetrova on deviantART)
Przykład diabła

Przykład sukkuba

Przykład Demona Paktowego

Przykład inkuba





Serafini


Serafin miał być jednym z tych, którzy stali najbliżej Boga, nieustannie płonąc miłością do Stwórcy. Zachwycił się jednak bardziej sobą niż Bogiem, toteż ogień jego podziwu zaczął trawić jego samego. Niezwykle ciekawy jest jedyny opis tego ducha, jaki znajdziemy w Piśmie Świętym (Ez 28).
"Jako wielkiego cheruba opiekunem ustanowiłem cię na świętej górze Bożej, chadzałeś pośród błyszczących kamieni. Byłeś doskonały w postępowaniu swoim od dni twego stworzenia, aż znalazła się w tobie nieprawość. Pod wpływem rozkwitu twego handlu wnętrze twoje napełniło się uciskiem i zgrzeszyłeś, wobec czego zrzuciłem cię z góry Bożej i jako cherub opiekun zniknąłeś spośród błyszczących kamieni. Serce twoje stało się wyniosłe z powodu twej piękności, zanikła twoja przezorność z powodu twego blasku. Rzuciłem cię na ziemię, wydałem cię królom na widowisko. Mnóstwem twoich przewin, nieuczciwością twego handlu zbezcześciłeś swoją świątynię. Sprawiłem, że ogień wyszedł z twego wnętrza, aby cię pochłonąć, i obróciłem cię w popiół na ziemi na oczach tych wszystkich, którzy na ciebie patrzyli. Wszystkie spośród narodów, które cię znały, zdumiały się nad tobą. Stałeś się dla nich postrachem. Przestałeś istnieć na zawsze".
Serafin- czerwona postać posiadająca dwie pary skrzydeł które potrafi z łatwością chować zmienia się w osobę ludzką ale ma tylko jedno ciało. Najbliżsi posłannicy Lucyfera.

<Autor: korneliar>


Magowie 


To istoty o mocy magicznej. Wyglądają jak ludzie, czasem z różnymi znakami, ciągnącymi się po całym ciele. Zdarza się również, że władają jednym żywiołem, bez jego pochodnych.


steampunktendencies: “Artist : Takumi ”




Animagowie 

To zwykli magowie z nabytą mocą zmiany w jedno, określone zwierzę. Nie potrzebują do tego różdżki, a przemiana jest momentalna. Nie ma określonego czasu przebywania w zwierzęcej formie. Po pewnym czasie czasie mogą pojawiać się jakieś elementy z wyglądu zwierzaka. Na przykład uszy, czy ogon.








Ponuraki 


Ogólnie uważane za omen śmierci, choć to nie jest prawda. Wzrostem przerastają normalne psy oraz wilki, są również silniejsze i bardziej wytrzymałe od zwykłych psowatych. Mogą pokonać nawet wilkołaka. Ponuraki zwykle nie posiadają ludzkiej formy, jednak zdarza się, że mają swoje ludzkie ciało.


Przykład Ponuraka


Przykład Ponuraka w formie ludzkiej



Czarni magowie 

Jest to mag władający magią śmierci, który oddał się specjalnym gildią lub zakonom magów. Przeprowadzono na nim specjalną mutację podnoszącą jego już wrodzoną moc nekromancji. Bardzo rzadko zdarza się by kobieta przeżyła tą silną mutację, jednak zdarzają się takie wyjątki, które przeżyły, niestety zwykle żyją dość krótko i chorowicie, ponieważ organizm jest przeciążony.

Więcej tutaj





Nekromanci


Mag, który odkrył w sobie moc przyzywania zmarłych bądź cieni. Czasem może przewidzieć przyszłość z pomocą cieni. Gdy nekromanta osiągnie wysoki poziom swojej mocy po śmierci może zmienić się w Licza.








Zmiennokształtni 


To istoty, które od urodzenia mają swoją drugą, a czasem i trzecią formę, w którą w każdej chwili  mogą się zmienić. To jest ich naturalna moc, do której nie potrzebują magii. Podczas zmiany w drugą formę ich uczucia są prostsze i mniej skomplikowane niż u ludzi. Kierują się swoim instynktem, który czasem jest zwodniczy. Dlatego ludzie są źle nastawieni do nich.



Wilkołaki 
Eyes of the Night by Christy Grandjean ( black, wolf, dark, lobo, negro, "la obscuridad en mi que debo amarrar")






Kotołaki 



Niedźwiedziołaki


Są również przedstawiciele bardziej podobni do ludzi;



Zmiennokształtny - w postaci wilka





Syreny i trytony 

Syreny i trytony - piękne kobiety i przystojni mężczyźni. Nieludzie kochający wodę, posiadający ogony w odcieniach filetu, błękitu i zieleni. W przeciwieństwie do trytonów, syreny posiadają moc przekonywania. W ludzkim świecie, syrena, gdy znajdzie chłopaka uważa go za swojego żeglarza i nie lubi, kiedy ktoś próbuje go jej odebrać.

Winged Mermaid.





Smoki 


Skrzydlate gady, inteligentne stworzenia, które telepatycznie potrafią porozumieć się z człowiekiem. Posiadają dwa rodzaje by porozumieć się z człowiekiem; poprzez rozmowę, lub telepatię. Mają najróżniejsze rozmiary i najróżniejsze zdolności. Zamieszkują wody, lądy, podziemia lub władają nieboskłonem. Najbardziej znanymi są smoki królewskie, które zjawiły się tu z innego wymiaru, gdzie grawitacja była znacznie słabsza, dlatego, żeby poruszać się tu niezbędna jest im magia, zdobywają ją z naturalnych źródeł (choć czasami dewastują gildie magów) oraz smoki bagienne. Smoki bagienne są naturalnymi mieszkańcami tego miejsca, niepotrzebna jest im magia, by latać. Są wszystkożerne (dosłownie, żelazne wiadra, kamienie, drobne gryzonie itd.). Niestety, czasami mogą wybuchać.


Mniejszy przedstawiciel gatunku

Smok bagienny





Jeźdźcy smoków


Nie tyle co rasa, a specjalizacja. Wybrańcy, którym smoki pozwolili dosiąść swojego grzbietu. Między smokiem a jeźdźcem istnieje nierozerwalna wieź. Jeźdźcy smoków odporni są na bardzo wysokie lub bardzo niskie temperatury [zależy od rodzaju smoka]. Smok, jeśli zechce, nauczy swojego jeźdźca własnej magii [czyli smok, władający ogniem - nauczy cię magii ognia, smok lodowy - magii lodu itp.]






Shinigami 

Shinigami - bogowie śmierci, żniwiarze ukazujący się w ludzkiej postaci. Mają własny pozaziemski świat, a w świecie ludzi pracują, zbierając dusze i dokonując nad nimi osądu. Mają kosy, ale w przeciwieństwie do słowiańskich kostuch, shinigami maja tylko ludzką formę - wyglądają jak kobiety lub mężczyźni, nie mają jednak kodu DNA, a ich włosy naturalnie mogą mieć zieloną, niebieską, różową itp. barwę. Jedyne co ich łączy to kolor oczu. Zielone ze złotą obręczą wokół źrenic. Każdy z nich ma własną, unikalną kosę.
Ludzie nie wiedzący o świecie nieludzi nie widzą shinigamich.









Wdowie Dzieci 

Bardzo rzadka rasa. Wdowie Dzieci powstają, gdy ich ojciec zostanie zabity w chwili, gdy zapładnia kobietę. Prawie niczym nie różnią się od ludzi, rodzą się jak oni, lecz w pewnym wieku zaczynają odczuwać niesamowity pociąg do określonej niebezpiecznej sytuacji. Ulegnięcie pokusie sprowadza śmierć i pozwala na całkowite stanie się Wdowim dzieckiem. Po śmierci zaczynają czasem rozwijać się różne niezwykłe zdolności. Nie jest znana maksymalna długość życia tych istot, i najczęściej zapominają one o swojej ludzkiej egzystencji.


<Autor: Afryka>


Elfy 

Wysokie istoty o spiczastych uszach, smukłej twarzy i dobrym oku. Są jednymi z najstarszych ras. Bardzo inteligentne i kiedyś ludzie uważali ich za bożki leśne i ich czcili, później jednak odwrócili się od nich i planowali zaatakować elfy. Od tamtej pory te rasy za sobą nie przepadają, lecz nie trudno znaleźć w ich w ludzkim mieście. Elfy dobrze walczą wręcz, mieczem, tudzież łukiem, są zwinne i gibkie. Mają własny rodzaj magów i animagów (elfi mag, elfi animag). Elfowie dzielą się na różne plemiona, część dzieli się na frakcje zajmujące się różnymi odłamami (magia, rolnictwo, opieka nad chorymi itd.), czasami są wypędzani i wtedy tworzą swoje własne.





Elf (plemię altruizmu)


Elfi mag




Ludzie 


Jedna z najliczniejszych ras. To dość leniwa rasa, ale zarazem pomysłowa. Ułatwiają sobie wszelkie prace. Czasem zdarzają się o zdolnościach parapsychicznych. Z wieloma innymi rasami są w poważnych konfliktach, pomimo dekretu. 






Krasnoludy 


To jedna z najbardziej pomysłowych i zdolnych ras chodzących po ziemi. Zwykle mieszkają pod ziemią w specjalnych koloniach. Dosyć często zdarza się, że są kupcami i podróżują na swoich wierzchowcach. Wyrabiają najlepszą broń i zbroje. Zwykle niższe od ludzi, jednak nadrabiają to swoim tupetem. Dobrze zbudowane i silne. Uwielbiają topory i swoje długie brody.







Gnomy 


Opiekują się głównie jaskiniami i bagnami. Są dalekimi krewnymi krasnoludów, jednakże nie mają takiego zafascynowania w kopaniu w jaskiniach. Często psocą, dlatego dość dobrze dogadują się z chochlikami.






Rusałki 


Piękne, młode kobiety. Mieszkają w jeziorach lub rzekach, istnieją również rusałki leśne, mieszkające w lasach. Ich piękny śpiew wabi mężczyzn, którzy naiwnie zbliżali się do czarujących panien. Ten, który wpadł w ich sidła nie miał szans na przeżycie, rusałki łaskotały go by umarł ze śmiechu lub tańczyły z nim, póki nie padł ze zmęczenia. W ich sidła czasem wpadały kobiety, które zatapiały w tafli jeziora lub zaciągały głęboko w las, ku uciesze drapieżnych zwierząt.

The Naiads  by *Damascus5 ©2009-2012   "The characters are naiads, the fresh water sisters to nymphs. I wanted them young and beautiful but also give a subtle dark undertone. Unlike nymphs who were by and large altruistic creatures, naiads were just as likely to drown you as help you."    <3





Najady 


Mieszkają w rzekach, jeziorach i stawach. Właśnie one są najczęściej mylone z rusałkami. Tak jak rusałki, lubią wabić mężczyzn.



Trolle


To agresywne istoty, które nie przepadają za nikim. Nie należą do zbytnio inteligentnych ras, jednak nie dadzą nic sobie wmówić. Są bardzo uparte. Mierzą zwykle powyżej trzech metrów i są w odcieniach zieleni i szarości. Ich ciało jest masywne i okryte grubą warstwą skóry i tłuszczu. Noszą zwykle tylko dolną część ubioru. Zwykle przebywają w góra i w lasach. Najczęściej można je spotkać w nocy.



Harpie


Dość agresywne istoty, które lubią torturować ludzi. Zwykle zamieszkują tereny nadmorskie, najbardziej upodobały sobie wysokie klify, czy jaskinie wychodzące wprost na morze, czy ocean. Polują zwykle na młode istoty, najbardziej lubią młode, ludzkie dziewczynki.




Anioły

To twory Boga, który miał bez interesownie pomagać istotą mieszkającym na Ziemi. Uważane są za lepszą wersję ludzi i innych istot. Są piękniejsze, wyższe i silniejsze fizycznie. Mają nieskazitelnie białe skrzydła różnych rozmiarów, średnio mają około dwa i pół metra.

Anime guy angel ~ please be my guardian angel♡




Upadłe anioły

To dawne anioły, które sprzeciwiły się Bogu. Nie ma żadnej możliwości by Upadły wrócił w szeregi Aniołów. Otrzymały za to wolną wolę, lecz straciły skrzydła. Części odrastają czarne, podniszczone skrzydła, lecz części nie.





Banshee 

To kobieta, która swoim płaczem, lub śpiewem zwiastuje śmierć. Jest przywiązana do danej rodziny i snuje się po okolicy. Jeśli Banshee zostanie zobaczona przez jakąkolwiek osobę to oznaka, że ta osoba zginie w najbliższym okresie czasu. Istnieje pogłoska, że jeśli zabroni się śpiewać, czy lamentować to śmierć nadejdzie później, jednak to tylko pogłoska, w końcu ona tylko zwiastuje śmierć. Podobno sprowadza na daną osobę koszmary senne jeśli usiądzie na klatce piersiowej śpiącego. Z wyglądu może trochę przypominać zjawę - Jest ubrana cała na biało, włosy i skóra nie różnią się zbytnio kolorem.



Pearl by thienbao.deviantart.com on @deviantART



Mutanty

To istoty powstałe w laboratoriach lub przez zmiany genetyczne pod bliżej nieokreślonym wpływem bodźców zewnętrznych. W laboratoriach zwykle są to hybrydy różnych istot. Sporadycznie można spotkać mutanty tego samego rodzaju. Zwykle powstaje jeden egzemplarz danej "mieszanki". Nie wiadomo kto, gdzie i dlaczego je tworzy. Zapewne tworzy je dla własnej frajdy, bądź chce patrzeć jak cierpi jego twór. A może po prostu chciał się zabawić w Boga, jednak okazjonalnie daje to oczekiwany rezultat. 


Przykład mutanta genetycznego

Przykład mutanta laboratoryjnego



Centaury

Zbierają się w małe, zamknięte stado. Nie lubią obcych, nieczęsto się do nich odzywają. Są bardzo honorowe. Nie lubią ludzi i prawie nigdy im nie pomagają, ponieważ uważane jest to za zdradę swojej rasy. Potrafią przepowiadać przyszłość z gwiazd, dymu, czy płomieni ognia.

#Centaur #Archer #Purple



Dżiny

To istoty, powstałe z czystego ognia i są pod postacią dymu. Przez swoją potęgę mogą przybrać jakąkolwiek postać, czy to człowieka, czy zwierzęcia. Można podporządkować sobie dżina, poprzez znalezienie lampy, w której zamknięty jest dżin, lub przez zawarcie umowy (trzy życzenia).





Wyrocznie


Przepowiadają przyszłość i to co czeka daną osobę. Wśród nich występują tylko kobiety. Są bardzo inteligentne i wykształcone. W naukę Wyroczni wkładano dużo pieniędzy. Często można spotkać oszustów, którzy podają, że są wyroczniami. Zwykle noszą nazwy "wróżbici", "jasnowidz" i tak dalej.

#steampunk art - steamPUNK- ☮k☮


Yordle

Genetycznie są "kuzynami" ludzi. Charakterystyczne cechy wyglądu to nadzwyczaj niewielki wzrost (nie przekraczają 1 m wysokości, zazwyczaj mierzą 0,8 m), długie uszy i kolor ciała- wyróżnia się ogromną paletę barw, na co nie ma naukowego wyjaśnienia, chociaż prawdopodobnie jest to efekt ich pochodzenia (wszyscy pochodzą z Bandle City, miejsca pełnego magii). Zamożniejsze przedstawicielki mogą sobie pozwolić na gładką bez pokrycia cerę, natomiast ich koledzy wolą jednak mieć futerko. Jest to bardzo inteligenta rasa, to od nich pochodzą najnowsze technologie lub style wojenne. Posiadają różne umiejętności, najczęściej są związane z zawodem czy zainteresowaniem, natomiast każdy Yordl ma bardziej wyczulone zmysły po zmroku, zwłaszcza wzroku.


<Autor: Luna34>


Satyrowie


To pół człowiek, pół koza. Są pewni siebie i tego w co wierzą. Uwielbiają wygodę, dobre towarzystwo i smaczne alkohole.




Rasy występujące (można nimi pisać, lecz za zgodą admina i/lub moderatora):


Kostucha 

Kostucha kościotrupa z kosą, czasem w kapturze. Jednak nie zawsze występuje pod postacią szkieletu, czasem kaptur całkowicie skrywa widok twarzy w cieniu i i nie widać innych części ciała. narodziła się wraz z odgryzieniem przez Adama kawałka zakazanego owocu w raju,
wykonuje zadanie otrzymane od Boga i niczym nie można jej przekupić,
ma niewyobrażalną władzę, pod którą uginają się najwięksi,
wie, że dosięgnie ostatecznie każdego człowieka,
podczas Sądu Ostatecznego będzie prowadziła grzeszników do piekła, po czym zniknie.
jest tylko siłą roboczą bo decyzje o śmierci podejmuje Bóg
jest postacią odrażającą a mimo to niektórzy chcą, a wręcz pragną się z nią spotkać






Skrzaty domowe 

To istoty poddane władzy swojego pana, z którym związane są zaklęciem. Można je ściągnąć jedynie poprzez podarowanie ubrania, lub jego części skrzatowi. Za nieposłuszeństwo Skrzat musi wymierzyć sobie karę. Posiadają moc magiczną, lecz różną od mocy magów, nie jest ani słabsza, ani silniejsza. Ich moc zwykle jest ograniczona przez ich panów. 

Egipskie Szakale

Strzegą różnych świątyń i innych miejsc. Mają różne zdolności, panują nad różnoraką magią. 


Gryfy

To hybryda lwa z orłem, a czasem z jeszcze z dzikim osłem. Uważane za symbolikę słowa odwaga, waleczność, wytrwałość, szybkość, siłę oraz czujność. Zwykle wykorzystywane jako wierzchowce. Często są agresywne(orzeł, lew), ale równie często są łagodne (osioł). Są wierne swojemu właścicielowi i będą go bronić za wszelką cenę.

Ric as a gryphon by *Red-IzaK on deviantART




Hippokampsy

Posiada łeb i pierś konia, a zad i ogon ryby. Żyje w oceanie, albo morzu. Dość łagodny i przyjaźnie nastawiony. Zazwyczaj żyję w stadach, bądź z syrenami. Składa pół przeźroczyste jajka na dnie zbiornika wodnego. 

Kelpie is an old Scots word, probably derived from the Scottish Gaelic word, colpach - meaning heifer, or young cow.   A horse-like, water spirit, known as the Kelpie, haunts the deep dark rivers of Scotland. Those unfortunate enough to encounter one of these shape-shifting creatures should take heed, and seek shelter when it begins its metamorphosis at the in-between, where water meets sky.




Wróżki

Małe odpowiedniki magów, zwykle ich moc ściśle związana jest z naturą. Zwykle zajmują się lasami i łąkami. Niektórzy władcy rozkazują złapać kilka wróżek by opiekowały się jego ogrodami.



Chochliki Kornwalijskie

Małe, nie miłe istoty przypominające wróżki. Wydają piskliwy dźwięk, minimalnie przypominający szczura. Bardzo silne, potrafią ponieść człowieka za uszy, co świadczy o duże sile w porównaniu do masy ciała. Zwykle ważą nie więcej niż trzy kostki cukru.



Topielce 

Występują w okolicach wód i bagien, ostatnimi czasy także sztuczne kanały w miastach. Wszystkożerne, nie pogardzą człowiekiem. Czaja się w wodach, nocą i wyskakują na człowieka, idącego wzdłuż brzegu.





Utopce

Inaczej utopki, utopniki zły i podstępny demon wodny z wierzeń słowiańskich, często utożsamiany z wodnikiem. Utopce rodziły się z dusz topielców i poronionych płodów. Podobnie jak wodniki zamieszkiwały wszelkie zbiorniki wodne (łącznie ze studniami i rowami przydrożnymi) i topiły kąpiących się oraz przechodzące przez rzekę zwierzęta. Odpowiadały także za wylewy rzek oraz zatapianie pół i łąk. Utopce przybierały postać wysokich, bardzo chudych ludzi o oślizgłej, zielonej skórze, z dużą głową i ciemnymi włosami. W czasie nowiu utopce wychodziły na brzeg. Często zwabiały wówczas do siebie ludzi, bawiąc się z nimi w zagadki. Osobę próbującą oszukiwać w zagadkach natychmiast topiły






Żywiołaki 

Każdy żywioł ma swoją żywą, poruszającą się postać, czyli żywiołaki. Przedstawiciele danego żywiołu nie są tacy sami, czasem nawet w ogóle siebie nie przypominają, są różnorakie zupełnie jak żywioły. Tak samo nie przewidywalne. Nie wiadomo za dużo o tych ogromnych stworzeniach. Pomimo ich dużego rozmiaru trudno je spotkać. Zwykle są nieme, bardzo rzadko zdarza się osobnik mówiący - a zwłaszcza taki, który mówi poprawnie, bądź językiem powszechnie używanym, który nie wymarł...
Przykład Żywiołaka Ognia

Przykład Żywiołaka Ziemi

Przykład Żywiołaka Powietrza


Przykład Żywiołaka Wody

Przykład Żywiołaka Ciemności

Przykład Żywiołaka Chmur






Feniksy 

Ogniste ptaki, które na starość przemieniają się w popiół, by po chwili odrodzić się jako pisklak. Potrafią dokonywać samozapłonu, są odporne na ogień, jednak za dnia nie okalają się płomieniami i pokazują się jako majestatyczne ptaki o czerwonych, pomarańczowych lub złotawych piórach.

"Phoenix". A fabulous bird that periodically regenerated itself, used in literature as a symbol of death & resurrection. According to legend, the phoenix lived in Arabia. When it reached the end of its life (500 years), it burned itself on a pyre of flames, & from the ashes a new phoenix arose. As a sacred symbol in Egyptian religion, the phoenix represented the sun, which dies each night & rises again each morning. According to Herodotus the bird was red & golden and resembled an eagle.

Phoenix.... es un enorme pájaro envuelto en llamas. Se cree que fue el único animal del Edén que resistió la tentación, y esto lo convirtió en un ser eterno.:
Ognista forma


Boginy 

Przybierają postać tego czego się boimy. Zmiana w rzecz, lub osobę, której się boimy jest jego obroną. By pozbyć się Bogina trzeba użyć odpowiedniego zaklęcia, jednak bardziej owocującą czynnością jest śmiech. Nie znamy jego prawdziwego wyglądu. 





Cisza (Silence)


To istoty zamieszkujące Ziemię. Istnieje teoria, że to one "pomogły" ludzkości w rozwoju (czyt. rozkazały telepatycznie, by ludzie to zrobili), jednak zdanie jest podzielone. Ich charakterystyczną cechą jest to, że pamiętamy ich tylko gdy na nich patrzymy, odwracając się zapominamy. Cisza jest coraz mniej spotykana, przez pewne zdarzenia... Potrafią zabić jednym skinieniem palca. Mają dla nich podobny wygląd i głos. Głos jest chrapliwy i słychać go wszędzie.




Poltergeisty 

To duchy, które opętują dany budynek, rzecz, bądź osobę, ale zdarza się to rzadko. Rzeczy martwe takie jak lalki, czy meble są ciepłe, a pomieszczenie w którym znajduje się Poltergeist jest zwykle poniżej zera. By stwierdzić czy w pomieszczeniu znajduje się ten rodzaj ducha, trzeba znać Dziewięć Kryterium E.Tizzana, m.in.; wibracje, otwieranie i zamykanie drzwi, czy szafek, hałasy, pukanie, przemieszczanie się różnych obiektów. Czasem duch można wywołać nieświadomie. Zdolne są do tego kobiety w czasie dojrzewania, między dziesiątym, a siedemnastym rokiem życia.



Duchy 

Zwykle zmarłe istoty humanoidalne, które z tylko sobie znanych powodów nie mogą, lub nie chcą przejść na drugą stronę. Nie są materialne, mogą poruszać metalowymi rzeczami. Potrafią się porozumieć z człowiekiem o odpowiednich zdolnościach parapsychicznych.

Zjawy 

Na ogół są pomocnikami w niedoli i są łagodnie nastawione. Czasem zdarza się, że magowie mają zjawy jak swoje chowańce - Shiki, taką noszą wtedy nazwę. Rzadko zdarza się by zjawami byli ludzie, zwykle to są jakieś zwierzęta. Zwykle można spotkać je na wielkich pustych polach, w lasach, a czasem w uliczkach miast, aczkolwiek zdarza się to nie często.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tłumacz