Historia

    Akcja toczy się w erze Śrubek i Mechanizmów (potoczna nazwa) na planecie Zeligrion w układzie Trynossa, niedostępnym dla Ziemian. Po niebie przemieszczają się wielkie pseudo-zeppeliny, statki powietrzne oraz czasami harpie lub inne latające bydlaki. Przemysł jest na w miarę wysokim poziomie, zważywszy na brak prądu w nieistniejących tam gniazdkach. Parcie do przodu przez znaczną większość władców i ich pomagierów, niestety spowodowało stłamszenie i ukrywanie wielu emocji wśród narodu. Rzadziej widuje się uśmiech i dobre słowo, szybciej dostanie się po tyłku i zostanie zlikwidowanym przez skrytobójcę (w zależności od państwa, wysłanego przez gildię - wtedy zostawia się świstek przy zwłokach - albo przez domorosłego skrytobójce). Większe miasta i państwa w żadnym stopniu nie przypominają mniejszych, które zostają daleko w tyle, zwłaszcza z informacjami o dekrecie (dlatego, dla Twojego bezpieczeństwa lepiej będzie, gdy nie będziesz się tam zapuszczać). Widok ludzi w zbrojach nie jest niczym rzadko spotykanym, gdy na obrzeżach państw grasują obozy tak zwanych Sił Nieczystych lub Czarnego Świtu, czyli zgromadzenie istot, które chcą pozbyć się istot żyjących na powierzchni. 


    Dawno, dawno temu, gdy istoty były atakowane, podpisano między ludźmi, a istotami nadnaturalnymi dekret, który miał umożliwić spokojne przebywanie i życie wśród ludzi (najważniejszym, choć ukrywanym przez władzę powodem, dzięki któremu sformułowano dekret było to, że następca tronu, syn władcy okazał się magiem, jednakże nie dożył sprawowania władzy). Działało to przez kilka lat, a później ten spokój był naruszony przez różne bandy anty-dekretowe, które chciały doprowadzić do walk lub wyplenienia tamtych odłamów gatunku ludzkiego. Władze wysłały specjalne organy porządkowe - Straż - które miały pozbyć się tych grup. Po wielu latach obrońcy spokoju zostali zwolnieni ze służby i został jeden, zapomniany przez świat odłam straży - Straż miejska, która nie powinna się angażować w sprawy państwa. W niektórych państwach swoją działalność ma wiele gildii i zakonów - niektóre oficjalne, niektóre nie.

Władca Knightfall:

Król* (kobieta) - Olariss 

Została władcą Knightfall, gdy wszyscy następcy zostali zabici, a ona jedyna zasłużyła na to stanowisko dowodząc armią przeciwko siłą nieczystym.
Nigdy nie pokazuje swojej twarzy, ukrywa ją pod różnymi maskami - ma ich wiele (uzbierało się ponad 150) 


Władca Erlstone:

Cesarz - Edward III 

(jest jedynie na pokaz, prawdziwą władzę sprawuje Optis de Vonstone) 
Jedyny następca po cesarzowej Miriam I Skromnej - następca do tronu Morr.



Władca Morr: 

Król* (kobieta) - Clarissa Chłodna

Żona zmarłego (raczej zabitego przez nią) króla Edwarda II Możnowładnego, który przekazał władzę jej, zamiast jego synowi Edwardowi III (bastard)
Jako jedna z nielicznych otrzymała przydomek za życia


Władca Eru Groll:

Dowódczyni - Ariel "Sten" Stissllor

Dziewczyna dowodzi państwem barbarzyńskim, prowadzona nienawiścią do innych władców - będąc w wieku sześciu lat, jej rodzice stracili wszystko. Król Edward II odtrącił ich prośbę o pomoc, pomimo wysokiego stanowiska i długoletniej znajomości (ojciec dziewczyny był jego nieoficjalną prawą ręką). I tym sposobem trafili do grupy rozbójników. 
Jej rodzice szybko umarli, więc musiała radzić sobie sama z małą pomocą Małego Timiego (obecnie jej prawej ręki). Gdy skończyła 17 lat zaczęła walczyć z pomocnikami dowódcy, aż w końcu zajęła się nim i, w wieku 19 lat, została dowódcą coraz to większej zgrai rozbójników, zabierając w brutalnej bitwie tereny Morr.


Władca Pustki:

Władca/Stwórca Silverving'Khanzzen 

(choć oficjalnie nie posiada swego imienia)

Jest jednym ze starszych bóstw, jako jeden z nielicznych przeżył wojnę między nimi. Niewiele istot go pamięta, co bardzo go cieszy - nigdy nie lubił rozgłosu, choć nigdy nie był znanym bóstwem. 
Jako nieliczny ma zdolność tworzenia życia, a nie zdobywania go poprzez magię krwi.



* Król - one są królami, ponieważ; król - władca, królowa - żona (mąż) króla. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tłumacz